Kundtjänst

Jose Antonio Bruzzone Rios
Jose Antonio Bruzzone Rios
2023-10-17
Det är en väldigt supportiv för start eller företagsfrågor. Dom ger tips och bra rådgivning. Fråga efter Oscar om ni vill bra handledning. Rekommenderas starkt för företag och personer villiga starta ett företag. Starkt rekommenderat och bra tips om man vill starta i Sverige!
Naomi Brorsson
Naomi Brorsson
2023-08-15
Fick väldigt bra hjälp med att starta mitt företag. Dom är väldigt proffsiga och hjälpsamma. Rekommenderar till alla som behöver lite hjälp och inte riktigt vet hur man går till väga med att starta företag. 10/10
Dario
Dario
2023-08-02
Kontaktperson: Bob M. Rekommenderas Starkt! Har fått All Hjälp jag behöver med att starta enskild firma. Mycket bra Service och bemötande. Du som funderar på att starta företag? Tveka inte, värt varenda krona!!! Tusen Tack igen Bob!
SnoWy Warbinger
SnoWy Warbinger
2023-07-21
Wow! Utan svensk Bolagsförmedling och min kontakt person vet jag inte hur det hade gått. Har fått hjälp med att starta igång allt som f-skatt och att starta mitt företag. Hade mycket frågor och funderingar och fick svar och hjälp att på allt som jag undrade. Kan starkt rekommendera för dem som inte vet vart man ska starta eller dem som inte har så bra koll på företagande
Tajinder Singh
Tajinder Singh
2023-06-28
Big thanks to Oskar!! With answering all my questions and clearing doubts to helping me filling up forms and getting registered it all went pretty smooth and quick. Thanks Svensk Bolagsförmedling for quick response and all the information provided. Will surely recommend to any one who is new here!!
Samuel Albertsson
Samuel Albertsson
2023-06-13
Grymma, rekommenderar starkt.
Juan Jose Ramirez S.
Juan Jose Ramirez S.
2023-06-05
Varit en stor hjälp när man har noll koll på grejer, stor hjälp med att sätta upp hemsida,domän och e-post, väldigt elegant och stilig design på hemsidan, rekommenderas starkt!

Vanliga frågor och svar

Vad är kostnaden på 499 kr?

Svar: Du har vår tjänst Bolagssupport Premium. Detta ger dig fördelen att ha löpande rådgivning från oss. Har du frågor kring företagande så kan du vända dig till oss utan att kostnaden drar iväg till massor med tusenlappar som den kan göra hos revisorer och advokater. Kostnaden kan aldrig överstiga 499kr per månad oavsätt hur ofta du ställer frågor till oss. Tjänsten har ingen bindningstid och endast en månads uppsägningstid.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Vad är årsavgiften för domän och företagsmejl? / Varför har ni dragit 1149kr från mig?

Svar: Årsavgiften för domän och tillhörande företagsmejl är 1149kr och täcker förnyelsen av ditt domän samt utrymmet för din företagsmejl.

Om vi har skapat din hemsida så ingår även utrymmet för denna.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
När kan jag säga upp mitt domän och företagsmejl?

Svar: Från beställningsdagen så har du 10 månader på dig att säga upp ditt domän för att inte bli debiterad för en ny årsperiod.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Hur gör jag för att säga upp mitt domän och företagsmejl?

Svar: Skriv ett mejl till [email protected] och be om att säga upp 

ditt domän och företagsmejl. Du kommer få en bekräftelse skriftligt på mejl när detta är gjort.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Hur gör jag ändringar i mitt företag så som namn eller verksamhet.

Svar: När du har ett registrerat företag så kan du administrera detta via verksamt.se

Du kan logga och lägga till ändring av namn eller ändra i din verksamhetsbeskrivning.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Kan jag lägga till eller ta bort SNI koder i mitt företag.

Svar: Ja, när du har ett företag registrerat så kan du logga in via verksamt.se och 

lägga till eller ta bort SNI koder för ditt företag.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Måste jag betala avgiften till Bolagsverket?

Svar: Det stämmer. Bolagsverkets ansökningsavgift ingår inte i våra tjänster. För  

enskild firma så är kostnaden till Bolagsverket 1200kr och för Aktiebolag så är 

kostnaden 2200kr.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Är det något jag behöver göra med blanketten som ska till Skatteverket?

Svar: Blanketten du fått av oss via mejl ska vara färdigifylld med de uppgifter som 

behövs för att få din f-skatt godkänd. Ändra inget i blanketten utan att prata med 

oss först. Kontrollera så att dina kontaktuppgifter stämmer. Sedan signerar du 

blanketten på sidan 2. Lägg sedan blanketten i ett kuvert och skicka per post till 

Skatteverket.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Jag kommer inte in på betal länken som jag fick via e-post/SMS.

Svar: Det kan vara så att din betallänk har avaktiverats av någon anledning.

Skicka ett mejl till [email protected] så tar vi en titt på detta.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Hur gör jag för att säga upp min tjänst Bolagssupport Premium?

Svar: Skicka ett mejl till [email protected]

Skriv att du önskar att säga upp din tjänst Bolagssupport Premium.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Jag har fått en massa frågor från Skatteverket angående min ansökan om F-skatt. Vad gör jag nu?

Svar: Försök först att svara på frågorna så gott du kan med egna ord.
Skicka sedan frågorna och dina svar till oss på support@svenskbolagsförmedling.se

Vi kommer då gå igenom dina frågor och svar och se så de är korrekta och vi kommer sedan att skicka dig de svar du behöver skicka in till Skatteverket.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Hur avvecklar jag mitt företag?

Det finns några olika sätt att avsluta sin enskilda firma. Via denna länk så kan du 

hitta mer information från Bolagsverket angående detta. 

www.verksamt.se/avveckla/enskild-naringsverksamhet

Du behöver även höra av dig till Skatteverket och återkalla din F-skatt och momsregistrering. Ring dem på 0771-567567 så instruerar de dig vad du behöver göra

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Jag ångrar mitt köp/beställning, vad gör jag?

Svar: Dessvärre så kan man inte ångra de köp du gjort hos oss. Dina köp omfattas ej 

av någon ångerrätt då syftet med köpen är att starta företag. Detta gäller alla köp 

som har till syfte att användas till ett företag och är inget unikt för de köp du gjort hos 

oss. 

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Vad kan jag göra med kostnader jag har för företaget?

Svar: Du kan lägga in kvitton på kostnader du haft för ditt företag i din bokföring.
Detta gäller även kostnader du haft innan du registrerade ditt företag.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Kan jag dra av momsen på kostnaderna för att starta företaget?

Svar: Skatteverket godtar dessvärre inte att man drar av momsen på kostnader man 

har för att registrera företaget.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Kan jag ringa till kundtjänsten?

Svar: Nej, men du kan boka ett möte via denna länk.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Hur loggar jag in på verksamt.se och kommer åt mitt utkast?
    1. Gå till www.verksamt.se
    2. Klicka på knappen Logga in
    3. Välj metod för att logga in till exempel BankID
    4. I menyraden till vänster väljer du “Utkast”
    5. Klicka på “Visa utkast”


    Kontrollera nu att uppgifterna är korrekta. Ändra inget i utkastet utan att prata med oss först. Ändra inte våra uppgifter vad gäller kontaktperson i ärendet. Om du gör det så kan vi inte hjälpa dig med hanteringen av ditt ärende mot Bolagsverket och du behöver istället sköta all kontakt med myndigheten själv.

     

    Följ instruktionerna och signera utkastet med ditt BankID samt betala Bolagsverkets ansökningsavgift.
    För enskild firma ska avgiften vara 1200kr
    För Aktiebolag ska avgiften vara 2200kr

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Varför fungerar inte min domän och företagsmejl?

De tre vanligaste orsakerna till att ett domän & företagsmejl slutar att fungera är:

  • Vi ej har mottagit årsavgiften för domän och företagsmejl på 1149kr.
  • Det kan vara fel på dina mejlinställningar.
  • Din inkorg är full och behöver rensas. Vi rekommenderar att ta bort mejl som innehåller bilder eller annan media först då detta tar mycket utrymme.


Om du ofta skickar stora filer med via e-post så rekommenderar vi att du använder www.wetransfer.com. Här kan du skicka upp till 2 gb per mejl utan kostnad. 


Om du har fortsatta problem boka en tid med vår kundtjänst via länken nedan.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Varför får jag betalningspåminnelse för Bolagssupport Premium om jag redan sagt upp tjänsten?

Svar: Den vanligaste anledningen till att du får en påminnelse trots att du sagt upp tjänsten är på grund av uppsägningstiden på en månad. Detta gör att du blir debiterat för en sista månad efter att du sagt upp tjänsten i enlighet med avtalet.
Betalar du uppsägningsmånaden så ska du sedan inte få några mer räkningar eller påminnelser för detta.

Skulle det vara något annat så kan du skicka ett mejl till ekonomi@svenskbolagsförmedling.se eller boka ett telefonmöte med vår kundtjänst via länken nedan.

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte
Varför fungerar inte betalnings länken?

Det finns några anledningar till att en betallänk kan ha inaktiverats.

1. När betalningen gått igenom så inaktiverats länken.

  1. Vårt system har försökt debitera dig på nytt och en ny länk har skickats ut.

Om du har problem att genomföra en betalning, Kontakta oss på [email protected] eller boka ett möte med vår kundtjänst via länken nedan så assisterar vi dig. 

Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.

Boka möte

Kontaktuppgifter

E-postadress

Skicka ett mejl till oss eller fyll i formuläret. Någon kommer att höra av sig så snart som möjligt.

Kontakta oss idag

Om du vill komma i kontakt med en av våra rådgivare så fyll i formuläret nedanför. Vi återkommer så snart som möjligt.