Kundtjänst
Vanliga frågor och svar
Svar: Du har vår tjänst Bolagssupport Premium. Detta ger dig fördelen att ha löpande rådgivning från oss. Har du frågor kring företagande så kan du vända dig till oss utan att kostnaden drar iväg till massor med tusenlappar som den kan göra hos revisorer och advokater. Kostnaden kan aldrig överstiga 499kr per månad oavsätt hur ofta du ställer frågor till oss. Tjänsten har ingen bindningstid och endast en månads uppsägningstid.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Årsavgiften för domän och tillhörande företagsmejl är 1149kr och täcker förnyelsen av ditt domän samt utrymmet för din företagsmejl.
Om vi har skapat din hemsida så ingår även utrymmet för denna.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Från beställningsdagen så har du 10 månader på dig att säga upp ditt domän för att inte bli debiterad för en ny årsperiod.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Skriv ett mejl till [email protected] och be om att säga upp
ditt domän och företagsmejl. Du kommer få en bekräftelse skriftligt på mejl när detta är gjort.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: När du har ett registrerat företag så kan du administrera detta via verksamt.se
Du kan logga och lägga till ändring av namn eller ändra i din verksamhetsbeskrivning.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Ja, när du har ett företag registrerat så kan du logga in via verksamt.se och
lägga till eller ta bort SNI koder för ditt företag.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Det stämmer. Bolagsverkets ansökningsavgift ingår inte i våra tjänster. För
enskild firma så är kostnaden till Bolagsverket 1200kr och för Aktiebolag så är
kostnaden 2200kr.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Blanketten du fått av oss via mejl ska vara färdigifylld med de uppgifter som
behövs för att få din f-skatt godkänd. Ändra inget i blanketten utan att prata med
oss först. Kontrollera så att dina kontaktuppgifter stämmer. Sedan signerar du
blanketten på sidan 2. Lägg sedan blanketten i ett kuvert och skicka per post till
Skatteverket.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Det kan vara så att din betallänk har avaktiverats av någon anledning.
Skicka ett mejl till [email protected] så tar vi en titt på detta.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Skicka ett mejl till [email protected].
Skriv att du önskar att säga upp din tjänst Bolagssupport Premium.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Försök först att svara på frågorna så gott du kan med egna ord.
Skicka sedan frågorna och dina svar till oss på support@svenskbolagsförmedling.se
Vi kommer då gå igenom dina frågor och svar och se så de är korrekta och vi kommer sedan att skicka dig de svar du behöver skicka in till Skatteverket.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Det finns några olika sätt att avsluta sin enskilda firma. Via denna länk så kan du
hitta mer information från Bolagsverket angående detta.
www.verksamt.se/avveckla/enskild-naringsverksamhet
Du behöver även höra av dig till Skatteverket och återkalla din F-skatt och momsregistrering. Ring dem på 0771-567567 så instruerar de dig vad du behöver göra
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Dessvärre så kan man inte ångra de köp du gjort hos oss. Dina köp omfattas ej
av någon ångerrätt då syftet med köpen är att starta företag. Detta gäller alla köp
som har till syfte att användas till ett företag och är inget unikt för de köp du gjort hos
oss.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Du kan lägga in kvitton på kostnader du haft för ditt företag i din bokföring.
Detta gäller även kostnader du haft innan du registrerade ditt företag.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Skatteverket godtar dessvärre inte att man drar av momsen på kostnader man
har för att registrera företaget.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
- Gå till www.verksamt.se
- Klicka på knappen Logga in
- Välj metod för att logga in till exempel BankID
- I menyraden till vänster väljer du “Utkast”
- Klicka på “Visa utkast”
Kontrollera nu att uppgifterna är korrekta. Ändra inget i utkastet utan att prata med oss först. Ändra inte våra uppgifter vad gäller kontaktperson i ärendet. Om du gör det så kan vi inte hjälpa dig med hanteringen av ditt ärende mot Bolagsverket och du behöver istället sköta all kontakt med myndigheten själv.Följ instruktionerna och signera utkastet med ditt BankID samt betala Bolagsverkets ansökningsavgift.
För enskild firma ska avgiften vara 1200kr
För Aktiebolag ska avgiften vara 2200kr
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
De tre vanligaste orsakerna till att ett domän & företagsmejl slutar att fungera är:
- Vi ej har mottagit årsavgiften för domän och företagsmejl på 1149kr.
- Det kan vara fel på dina mejlinställningar.
- Din inkorg är full och behöver rensas. Vi rekommenderar att ta bort mejl som innehåller bilder eller annan media först då detta tar mycket utrymme.
Om du ofta skickar stora filer med via e-post så rekommenderar vi att du använder www.wetransfer.com. Här kan du skicka upp till 2 gb per mejl utan kostnad.
Om du har fortsatta problem boka en tid med vår kundtjänst via länken nedan.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Svar: Den vanligaste anledningen till att du får en påminnelse trots att du sagt upp tjänsten är på grund av uppsägningstiden på en månad. Detta gör att du blir debiterat för en sista månad efter att du sagt upp tjänsten i enlighet med avtalet.
Betalar du uppsägningsmånaden så ska du sedan inte få några mer räkningar eller påminnelser för detta.
Skulle det vara något annat så kan du skicka ett mejl till ekonomi@svenskbolagsförmedling.se eller boka ett telefonmöte med vår kundtjänst via länken nedan.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Det finns några anledningar till att en betallänk kan ha inaktiverats.
1. När betalningen gått igenom så inaktiverats länken.
- Vårt system har försökt debitera dig på nytt och en ny länk har skickats ut.
Om du har problem att genomföra en betalning, Kontakta oss på [email protected] eller boka ett möte med vår kundtjänst via länken nedan så assisterar vi dig.
Svarade detta på din fråga? Om inte så kan du boka ett möte med våra kundtjänst via knappen nedanför.
Kontaktuppgifter
E-postadress
Skicka ett mejl till oss eller fyll i formuläret. Någon kommer att höra av sig så snart som möjligt.
Kontakta oss idag
Om du vill komma i kontakt med en av våra rådgivare så fyll i formuläret nedanför. Vi återkommer så snart som möjligt.