Varumärkesbyggande, eller branding, är något som alla företag gör, oavsett om man tänker på det eller inte.
Kort och gott kan man säga att ditt varumärke är HUR dina kunder upplever ditt företag. vilka positiva eller negativa associationer de gör, och hur ditt företag får dem att känna – Om ett företags logga eller jingel gör dig på gott humör ingår du säkerligen i deras målgrupp och det är väl genomtänkt från deras sida att deras varumärke gör dig på gott humör.
Hur du pratar med dina kunder, hur du är klädd och vilka produkter eller tjänster du erbjuder, allt är en del av ditt varumärke.
Frågan som återstår är: Vill du kontrollera ditt varumärke eller inte? Vill du påverka vad dina kunder ser, känner och tycker när de kommer i kontakt med ditt företag?
Man skall aldrig underskatta vikten av en bra logga. Din logga representerar helheten i din verksamhet och är ofta det första intrycket dina kunder får, och alla vet hur viktigt det första intrycket är.
En bra logga represtenterar ett budskap och berättar för alla som ser den “Det här är vad vårt företag handlar om”.
Målet med din logga är att förmedla din prioritet – Till exempel, enkelhet, lugn eller professionalism.
Vilken känsla vill du att dina kunder skall anknyta till din logga och i förlängningen till din verksamhet?
Om du inte har erfarenhet av design eller känner att du inte vet var du skall börja när det kommer till grafisk profil, boka ett möte med en av våra designers.
Oavsett om vi hjälper dig med designen kan vi gärna hjälpa till med inspiration och tips.